We gingen aan de slag met de blogtekst van Luz en Nathon over gebarentaal. Eerst duidden we in alle woorden de klapjes aan. Daarna zochten we in elk klapje de rode klank. We hadden het over de woorden moeilijk, stil en leuk. Deze woorden vertelden hoe Luz en Nathon de gebarentaal vonden. We zochten naar andere hoe-woorden. Ook in leesteksten letten we extra op deze woordsoorten. Ze geven ons extra informatie over hoe iets of iemand is.
Ondertussen blijven we zelfstandig werken in ons spellingsboekje. Zo herhalen we voortdurend alle spellingsmoeilijkheden van het tweede!

Rekenen
We oefenden nog eens goed op de tafel van 7. Voor veel kinderen is dit een harde noot om te kraken. Veel oefenen is de boodschap en ook de enige manier om deze moeilijke tafel onder de knie te krijgen.
We verdeelden concreet materiaal (knopen, luciferstokjes, stiften,...) in gelijke groepjes. Zo kwamen we tot verschillende deeloefeningen. We stelden vast dat een deeloefening steeds het omgekeerde is van een maaloefening!
We werkten rond veelhoeken. Er moest heel wat gekleurd worden.
Voor de bewerkingen tot 100 werken we momenteel in 2 niveaugroepen: de zelfstandige werkers en de begeleide werkers. De zelfstandige werkers konden deze week starten op de rekentrainer. De begeleide werkers oefenden nog eens op 2 types bewerkingen.
Waar hoort dit getal op de getallenas? Daar verdiepten we ons in. We zochten ook telkens de buurtientallen.
Daarnaast werd er ook opnieuw aan vrij rekenen gedaan deze week! Als wij geen naarstige kids hebben...
Vakantieboekje
Ik wens iedereen in de eerste plaats een deugddoende vakantie vol speelplezier toe! Toch hoop ik dat er ook af en toe een beetje tijd gemaakt wordt om te lezen, de tafels te oefenen en een paar oefeningen te maken in ons vakantieboekje. Deze laatste is terug te vinden in de map.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten