We werkten met de mooie tekst van Nathan over 'het circus'. Deze tekst was heel interessant om verschillende spellingsonderdelen te herhalen: halflang, dubbelzetter, ooi, t/d, ... We bekeken onze spellingskast en stelden vast dat wij eigenlijk rond zijn met de leerstof van spelling ...Amai, dan hebben wij nog lekker veel tijd om alles te herhalen en in te oefenen. Super is dat! Zeker voor de regels van verdubbelen en halflang zal dit goed van pas komen.
Rekenen
We oefenden op de moeilijke tafel van 7! We maakten kennis met de deeloefening. De deeltafels leren we niet in het tweede. Toch is het de bedoeling dat we tot het inzicht komen dat delen het omgekeerde is van vermenigvuldigen. Ook proberen we een deeloefening op te lossen met ondersteuning van materiaal of tekeningen.
We hadden het nog even over de breuken. We maakten enkele oefeningen op papier.
Wat zijn hoeken? Daar stonden we bij stil. We maakten hoeken met onze benen. Er moest ook nauwkeurig getekend worden met potlood en lat!
De moeilijke bewerkingen TE + / - TE (vb. 35 + 23) werden opnieuw uitgelegd en ingeoefend. Enkele kinderen werkten zelfstandig in hun bewerkingenboekje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten