Rekenen
*Deze week oefenen wij volle bak op de maaltafel van 2. We willen dat iedereen deze tafel vlot kent. Het is dan belangrijk dat er ook thuis geoefend wordt. We maken kennis met de deeltafel van 2. Verdelen is het omgekeerde van vermenigvuldigen. Dat stelden we duidelijk vast aan de hand van onze pantoffels. Dit inzicht is belangrijk. De deeltafel zelf moet niet uit het hoofd geleerd worden.
*Naast de te veel-oefeningen kennen we nu ook de te weinig-oefeningen. Aan de hand van de eierdozen voeren we deze bewerking concreet uit:
12 - 4 =
Ik heb 12. Ik heb te weinig losse eitjes om er 4 in één keer weg te nemen. Ik doe eerst 2 losse eitjes weg. Dan moet Ik de volle doos open doen en haal ik er daar nog 2 uit. Zo heb ik 8 eitjes over.
Eerst oefenen met materiaal en met tekeningen van eierdozen en daarna natuurlijk zonder.
Taal
Vanuit de tekst van Eline werken we rond de speciale rode ooi, aai en oei. We horen een j, maar we schrijven een i! Opletten geblazen! We vonden zelf heel wat woorden en oefenen hard. We zitten al aan woordpakket 9.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten