Rekenen
Deze week deden we vooral verder met het verwerven van inzicht in de getallen. We analyseerden nu ook al de '5'.
En we bleven vooral spelletjes spelen. Raadsels oplossen waarbij de kinderen wel of niet moesten schrijven op hun krijtbordje.
We werkten met de eieren in de eierdoos. Ik was dan de 'ambetante' want ik ging telkens iemands eieren gaan stelen. Dan moesten telkens 2 vriendjes dit oplossen voor de gedupeerde door hun eigen eieren samen te brengen. (bv. ik stal een doos met 4 eieren, een kind met 1 ei en een kind met 3 eieren brachten hun eieren samen) Taal
Onze nieuwe zin bracht heel wat mogelijkheden met zich mee. Eens we met de woorden hadden gespeeld keken we welke letters we al kenden en konden benoemen. De j (van Judiet), de ie (die ze herkenden van in Florien) en de b (die ze ook kenden van in berg) wilden ze blijven onthouden. Dus kwamen deze letters bij in hun letterdoosje. De kinderen werkten FANTASTISCH, het was zalig met hen in klas!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten