Ik kreeg heel wat lieve attenties of berichtjes van de kinderen of van de mama's en papa's. Ne ferme merci hiervoor!
Ik kreeg steeds bericht van Yf en Leen hoe het verliep in klas. En Marian hield me voor de rest op de hoogte.
Ik kom naar klas, maar ga daarna meteen naar huis om te rusten deze week. Heb je een vraag of een probleem, stuur me dan gerust een sms'je.
Rekenen
We tellen tot honderd en staan bij de tientallen op de stoel. Of we lopen rond, ik schrijf een cijfer op het bord: is het een tiental dan bevries je...
We werken ook de 16 af.
We deden ook aan tover-tellen: met sprongetjes van 2 of 3 of 10.
Taal
We gaan aan de slag met de nieuwe tekst van de week. De tekst werd door Nathan geschreven.
Verder doen we vanaf nu elke week een klanken- en een woorddictee.
We deden ook nog een leestest. Van daar uit merk ik dat we op nauwkeurigheid moeten werken. Sommige kinderen gaan nogal nonchalant te werk. Ik heb dit besproken met de kinderen en gezegd dat we hier een werkpunt van maken. Niet alleen nonchalant bij het maken van ons werk maar ook onze houding (recht zitten), op tijd komen (niet om 14u50 binnen komen als de speeltijd om 14u35 gedaan is)...
We hebben elkaar de handdruk gegeven als teken dat we er voor gaan!
Gelieve thuis ook te letten op nauwkeurig lezen: niet boos als er doos staat, of raden wat het zou kunnen zijn. Bedankt alvast!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten