Het vloeiend schrijven begint te vlotten. Tof hé.
We benoemden de verschillende soorten rode letters die in de zin voorkwamen. We hebben gelezen in groepjes. De groepjes zijn een beetje veranderd in samenstelling. Sommige kinderen schoven door, anderen blijven nog wat extra oefenen op hetzelfde niveau.
Naar aanleiding van deze herverdeling hadden we een (spontaan) groepsgesprekje over onze verschillende talenten. We hebben allemaal onze eigen talenten.
Ik probeerde zo de kinderen te laten voelen dat de niveaus niet alles betekenen. Voor de één gaat het ene vlugger maar de ander kan dan iets anders veel sneller.
Iedereen komt er wel!!!!
De één moet veel oefenen om bij het lezen vooruit te geraken, de ander moet extra hard zijn best doen om in bomen te kunnen klimmen, nog iemand anders heeft het wat moeilijker met rekenen maar kan dan fantastisch tekenen.
Bij het rekenen maakten we een getallenas tot 100. Heel tof maar toch goed nadenken. Hoe moet het getal geschreven worden, is het even of oneven. Is het een tiental of niet?
We doen nu wekelijks een analyse van een willekeurig getal tussen 20 en 100.
Daarnaast werkten we verder op de sommen. Elk op zijn eigen niveau maar ook de verdeelrijen hebben we weer herhaald. Met de speelkaarten en met de rijgkaarten.
Op donderdag meten we de ingrediënten voor de verjaardagscake af.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten