Deze week begonnen we vooral met herhaling.
Herhaling van de getallen, van sommen, herhalen van de verdeelrijen,...
maar ook eens vooruitblikken naar de laatste zaken die we nog moeten leren dit schooljaar.
Sommen tot 100!
We hernamen intussen opnieuw het zelfstandig inoefenen. Via spelletjes in groepjes met een chronometer, via rekenpuzzels en sommenkaarten.
We moeten het alleen weer een beetje gewoon worden en op tempo raken.
Deze week werkten we tijdens taal met een tekst van de blog. We zochten de moeilijkheden er in op. We analyseerden de rode letters (de klinkers) en we schreven enkele woorden ervan in het vloeiend.
We beslisten om nogmaals extra te oefenen op de letters eu- ui en uu. We willen deze echt juist kunnen schrijven en niet meer verwarren met het aantal 'beentjes' en ons niet meer vergissen in de volgorde van de letters.
We zochten samen woorden daarover en maakten een dicteelijstje op. Dat hebben we deze week geoefend. Op donderdag maken we daar dan opnieuw een vloeiend dicteetje over.
De kinderen hebben nu elk een spellingboekje. Daarin staan er per spellingsmoeilijkheid oefeningen waar de kinderen volgens hun eigen tempo en eigen nood in kunnen oefenen tijdens de swt.
Ook het lezen proberen we opnieuw op te pakken. Sommige kinderen hebben in de vakantie echt super goed gelezen! Tof zo!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten