We herhaalden alle types bewerkingen die we al leerden (in het eerste en het tweede leerjaar!) en dat zijn er heel wat. Waarom deden wij dat? Wel om eens te zien op welke types wij nog eens extra moeten oefenen de komende tijd. Dat kan verschillen van kind tot kind.
We knipten een spel om onze rekenrijen op een leuke manier te oefenen. Want zonder een vlotte kennis, lukken de te veel en de te weinig oefeningen niet.
We maakten 2 dobbelstenen van papier om te gebruiken bij het oefenen van de maaltafels. Amai, dat werd een precisiewerkje: heel nauwkeurig knippen, vouwen en plakken!
We herhaalden de maaltafel van 6 op heel wat verschillende manieren.
We deden spelletjes met de getallenas: tellen met sprongen (vooruit en achteruit), zoeken tussen welke 2 tientallen een getal ligt, getallenraadsels oplossen,...
Taal
We gingen aan de slag met de tekst van Giorgi. We kwamen twee woorden tegen met -cht: nacht en ochtend. We bekeken deze woorden van naderbij en kwamen tot een belangrijke nieuwe regel:
Schrijven we gt of cht?
Na een korte rode klank, schrijven we cht.
Pas op voor: ligt, legt en zegt!
(Denk aan ons rijmpje: De kip ligt in haar hok. Ze legt een ei en zegt toktok.)
Deze regel oefenden we in aan de hand van een woordpakket.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten