Er werd heel wat geschreven deze week. Dat kwam natuurlijk door onze Valentijnskrant. Er werd door iedereen zowel voor een artikel, als voor een valentijnswens gezorgd!

Daarnaast bestudeerden we de tekst van Noor over de potvis. We gingen op zoek naar het aantal zinnen (wel 8!) en we probeerden er vragen van te maken. Verschillende spellingsmoeilijkheden kwamen aan bod: halflang, t/d op het einde, gt/cht,...
We maakten een groot dictee van 30 woorden en 6 zinnen. We spreidden dit over 3 dagen. Het was de tweede keer dat we zoiets deden en er komt nog een derde keer op het einde van het schooljaar. Dit is in functie van het leerlingenvolgsysteem van spelling.
Rekenen
We herhaalden onze rekenrijen en oefenden de te-veel en de te-weinig oefeningen extra in.
We leerden de tafel van 6: de sprinkhanentafel!

We hadden het opnieuw over de liter, decilter en centiliter en over de temperatuur.
Er moest gemeten worden om de gewenste hoeveelheid ingrediënten te bekomen voor de pizza's van Nathon, Nathan en Kelly. Een portie levend rekenen!
Vakantie
Volgende week kunnen we genieten van het verlof! Tijd om uit te rusten en terug op adem te komen! Toch durf ik vragen om de tafels goed te blijven oefenen. Liefst vele korte momentjes, dan één lange tijd. Alle kinderen krijgen vrijblijvend een vakantieboekje mee. Ook op onze symbaloo-pagina kan je terecht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten