We werkten met de tekst van Jentel en Noor. We haalden het woord 'wa - pen - stil - stand' eruit. Een moeilijk woord met 4 klapjes! De laatste letter is een d, maar dat hoor je niet. Wel als je het woord langer maakt: wapenstilstanden. In het begin van het schooljaar kwamen we deze moeilijkheid al eens tegen. We herhaalden dit nu aan de hand van de woorden die we toen in ons spellingsboek schreven. We zochten er nog 10 bij. Zo werd er weer goed geoefend!
Rekenen
We leerden de tafel van 5! De kinderen kozen voor een ster met 5 punten als beeld. We stelden vast dat elk antwoord van deze maaltafel afwisselend eindigt op 0 of 5. We zochten de antwoorden op de getallenas en op het honderdveld. Ondertussen leerden we al 4 tafels! Dat begint te tellen. Goed blijven oefenen is de boodschap.
We maakten bewerkingen met zuivere tientallen min eenheden (vb. 60 - 3 = ). Het honderveld en de getallenas zorgden voor visuele ondersteuning bij het zoeken naar de oplossingen.
Luz koos een recept uit voor haar verjaardagsfeestje. In de stille werktijd van donderdag gaan we aan de slag met de maatbekers en de weegschaal om alle ingrediƫnten juist af te meten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten