Aangezien het een kortere werkweek is, werkten we verder met de tekst van Kato. Dat komt ons prima uit... want er staat niet alleen een woord met dubbelzetter (ons woordpakket van vorige week), maar ook een woordmet halflang in (ons woordpakket voor deze week). Het komt erop aan om heel goed te luisteren naar de woorden. Hoor ik een lange rode tweeling (aa, ee, oo, uu) en komt er niks achter ... dan schrijf ik de rode halflang. vb: lo - pen. Klinkt het als Chinees in de oren? Geen paniek, de kinderen zijn vertrouwd met deze manier van denken en werken.
De twee belangrijke regels (verdubbelen en halflang maken) zijn nu aangebracht. Dit betekent niet dat alle kinderen deze al spontaan toepassen. Het komt er op aan om hier vanaf nu veel op te oefenen. Dat gaan we dan ook doen!
Op woensdag deden we de AVI-leestest. Zo kunnen we nagaan of de kinderen leesvorderingen maken.

Rekenen
We oefenen deze week verder aan de maaltafel van de drie biggetjes. Volgende week nemen we er de deeltafel bij. En herhalen we nog eens alle tafels die we reeds leerden. Ook thuis blijven oefenen, is de boodschap!
Met onze rekenstaafjes en -blokjes zoeken we van grote getallen de helft en het dubbel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten