We namen de vrije tekst van Myrthe mee naar klas.
We hadden het over verhalen en dat die uit stukjes bestaan: zinnen.
Ook de zinnen kun je in stukjes verdelen dan heb je woorden. We knipten onze zin in stukjes en probeerden ze te leggen. We merkten dat de plaats van de woorden belangrijk is in de zin, anders lees je grappige dingen vb.: het meer en broer gingen naar zus. Grappig vonden we dat!
We zochten welk woord op de 5de plaats stond enz...
'meer' en keken we of we dat ook in stukken kunnen doen. Ja, dan heb je letters.
Elke letter heeft een vaste plaats anders is het ook weer grappig.
Nu oefenen we met het schrijven van 'e' en 'ee' op grote bladen met uitwisbare stift.
We zochten ook al 'e' en 'ee' in een leestekst die Nathon en Saar mochten voorlezen.
Rekenen:
We bespraken samen met het 2de foto's uit de rekenwandeling en vonden daar al heel wat elementen.
In klas hadden we het vooral over tellen en hoeveelheden en cijfers. We koppelden deze drie aan elkaar.
We hadden het ook over 'even' en 'oneven'. Dit hebben we nodig omdat we van elk cijfer die we leren een soort paspoort (identiteitskaart) maken.
We probeerden ook al eens een opdrachtje 'alleen' uit te voeren op papier.
Voor het ogenblik hebben we een werkpuntje, het rustig maken in klas. We hebben dit besproken en gaan hier samen aan werken zodat iedereen rustig kan werken tijdens de 'stille werktijd'. Dus ja, ik moet eventjes strenge juf zijn, zodat we kunnen starten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten