We werkten verder met de leuke tekst van Amke over haar hamster Piepertje. Vorige week duidden we van elk woord de klapjes en de rode klanken aan. Deze week maakten we oefeningen op de vergelijkende trap, vb. leuk - leuker - leukst. We zijn naarstig bezig met het herhalen van alle spellingsmoeilijkheden. We hebben hierbij extra aandacht voor verdubbelen en voor halflang maken. We werken in ons spellingsboekje, maar we doen ook speelse oefeningen met woordkaartjes in groepjes.
Rekenen
Tadadadaaaaa! Deze week leerden wij onze allerlaatste tafel: De harten 9 tafel! Een tafel waarvoor veel kinderen wel een trucje kennen. We stelden vast dat al deze trucjes niet helpen wanneer je de oefeningen door elkaar gooit. Toch maar goed oefenen dus!
We herhaalden wat we reeds leerden over breuken. Aan de hand van tekeningen, ging dit heel vlot.
Met blokjes maakten we bouwwerken. We bekeken telkens hoeveel blokjes we nodig hadden en we hadden het ook over de bijhorende grondplannen.
We oefenden het kloklezen nog eens extra in.
Iedereen werkte op z'n eigen tempo en niveau aan de bewerkingen tot 100.
Aangezien we min of meer rond zijn met onze leerstof kan er de komende week veel herhaald, geoefend en zelfstandig gewerkt worden. Fijn is dat!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten